czwartek, 28 lipca 2011

Strozzapreti w sosie pomidorowym z krewetkami





Smak tego makaronu chodził za mną od czasu powrotu z Włoch. Pokusa zwyciężyła ze zmęczeniem i bólem głowy. Musiałam go zrobić.
Przepis na makaron i instrukcje przygotowania znalazłam tutaj:
http://www.cucinaitaliana.info/ricettepag/basi/strozzapreti/strozzapretiricette.htm
Bardzo fajnie pokazany jest sposób zwijania makaronu, ale ja poszłam trochę na żywioł :)



SKŁADNIKI NA MAKARON:
200 g semoliny
150 ml wody
szczypta soli


Do mąki, dodać sól i powoli wlewać wodę. Wyrabiamy ciasto aż do uzyskania gładkiej i jednolitej masy. Ciasto odstawiamy na 15 minut i wałkujemy na bardzo cieńki placek. Składamy na 3 części i kroimy makaron w szerokie paski. Następnie każdy pasek w rękach składamy na pól i skręcamy.



W dużym garnku gotujemy wodę z łyżeczką soli i łyżeczką oliwy. Na wrząca wodę pomału wrzucamy przygotowany makaron i gotujemy ok. 5 minut (musi być al dente).
Ugotowany makaron przelewamy zimna wodą.

SOS POMIDOROWO - KREWETKOWY:
8 sztuk krewetek tygrysich bez pancerza
5 dojrzałych pomidorów
ząbek czosnku
1/4 szkl. białego wina



Pomidory sparzamy gorącą wodą i zdejmujemy skórkę. Usuwamy pestki i kroimy w kostkę.
Na patelni rozgrzewamy oliwę (ja używam do smażenia oliwy z pestek winogron) i wrzucamy ząbek czosnku. Gdy sie przyrumieni wyjmujemy go widelcem i wrzucamy krewetki. Obsażamy po 2 minuty z każdej strony i wlewamy białe wino.
Po chwili dodajemy pokrojone pomidory.
Wszystko dusimy razem około 15 minut.
Dodajemy ugotowany makaron i mieszamy wszystko razem.


Polecam gorąco...po prostu pycha!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz