piątek, 11 maja 2012

Łosoś w porach



Delikatne, lekkie i aromatyczne danie z łososiem w roli głównej. Pory dodają słodkawego smaku, a musztarda z gorczycą dodaje daniu charakteru. Łosos w tej formie smakuje naprawdę rewelacyjnie. Polecam!


SKŁADNIKI:
ok. 500 g fileta łososia bez skóry
4 długie pory
3 łyżki musztardy francuskiej
sól morska, pieprz
cytryna


Filet umyć, oczyścić i pokroić na mniejsze kawałki. Rybę skropić sokiem z cytryny, lekko posolić, popieprzyć i posmarować lekko musztardą francuską. Z porów odciąć zielone części i zostawić jak najdłuższą, biała część. Pory przekroić wzdłuż, podzielić na pojedyncze listki i zblanszować ( na kilkanaście sekund włożyć. do gorącej wody), by zmiękły.
Każdy kawałek łososia owijamy liśćmi pora.
Rybę gotujemy na parze około 12 minut lub zawijamy w folie aluminiową i pieczemy w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 15 minut.
Doskonale smakowały z dodatkiem zielonych szparagów.

SMACZNEGO :)

11 komentarzy:

  1. Zgrabna paczuszka :-) Chciałbym taką na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie wyglada, lubie takie lekkie dania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka niepozorna sakiewka, a tam taki skarb... jestem wniebowzięta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł, już uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, jakie pyszności!Idealne dla mnie i dla moich kubków smakowych!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zapiekałam łososia w sosie śmietanowo porowym i bardzo mi smakowało. To też musi być świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, słyszałam,że to pyszne połączenie!
    Pięknie wygląda ta paczuszka smakowita :)

    OdpowiedzUsuń
  8. po prostu rewelacja.
    bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  9. Łosoś sam w sobie jest bardzo smaczny i ja uwielbiam tą rybę. Jestem także zdania, że świetnie sprawdza się ona w każdej postaci. Ja także zachwycam się łososiem wędzonym z https://mowisalmon.pl/produkty/mowi-losos-wedzony-na-goraco-o-smaku-paprykowym/ o smaku paprykowym.

    OdpowiedzUsuń