poniedziałek, 21 maja 2012

Zupa owocowa z bezami



Zrobiło się w końcu bardzo, bardzo ciepło, za oknem świeci słońce więc pora by rozpocząć letnie menu! Moja pierwsza letnia propozycja to zupa owocowa z bezami, którą uwielbiają prawie wszystkie dzieci - i nie tylko ;) Idealna na lekki obiad w gorące dni.

SKŁADNIKI:
300 g dowolnych owoców sezonowych lub mrożonych
Cukier
2 łyżki kisielu owocowego
1 białko


Owoce zalać wodę i ugotować jak na kompot. Posłodzić do smaku.
Kisiel rozpuścić w 1/3 szklanki wody i wlać do kompotu. Wymieszać dokładnie i zagotować.
Zupę ostudzić.
Białko ubić na sztywną pianę.
W garnku zagotować wodę ze szczyptą soli i łyżeczką nakładać białko, po chwili delikatnie obrócić na druga stronę. Wyjąć i ułożyć na ostudzonej zupie owocowej.



6 komentarzy:

  1. Pysznie, bardzo lubię takie zupki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi jak moja mama robiła "zupę nic" z bezami. Moja ulubiona z dzieciństwa. Tylko, że ta nasz była czekoladowa, ale też pływały po niej takie pianki. Zawsze się zastanawiałam, jak ona to robiła...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam zupy owocowej, widzę że wiele tracę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupy owocowe to moje smaki z dzieciństwa:) Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś próbowałam zrobić takie bezowe chmurki ale nic mi z tego nie wyszło :(
    Tym bardziej podziwiam Twoje wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piana musi być bardzo sztywna i wtedy bez problemu utrzymuje konsystencje na wrzątku. Postaram się dorzucić jakiś filmik :)

    OdpowiedzUsuń