piątek, 31 sierpnia 2012

Tarta ze szpinakiem i tuńczykiem na cieście francuskim






Przepis na tartę, który dzielnie mi się "schował". Zrobiłam ją jakiś czas temu i koniecznie muszę opublikować i zachęcić Was do przygotowania tej szybkiej i prostej tarty. Pyszna propozycja na szybki i prosty obiad. Polecam!

SKŁADNIKI:
1 op. ciasta francuskiego
nadzienie:
1 mała cebula
2 puszki tuńczyka w sosie własnym
1 op. szpinaku (około 150 gram)
1 ząbek czosnku
300 g ricotty
2 jajka
100 ml śmietanki kremowej
sól, pieprz
tary parmezan do posypania


Na patelni rozgrzej odrobinę oliwy i wrzuć przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Lekko podsmaż i dodaj szpinak. Podduś kilka minut by szpinak zwiędł. Dopraw solą i pieprzem.
Wymieszaj ricottę z jajkami,solą, pieprzem, pozostałym parmezanem i śmietanką.
Schłodzone ciastem francuskim wyłóż wysmarowaną masłem formę do tarty, dobrze wyklej boki.
Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 6-7 minut.
Tuńczyka odcedź z płynu i rozłóż na cieście. Na rybę nałóż przygotowany szpinak.
Całość zalej masą serowo-jajeczną i posyp parmezanem.
Tartę wsadź ponownie do piekarnika na około 25-30 minut.
Po upieczeniu tartę odstaw na 5 minut i podawaj.



11 komentarzy:

  1. normalnie.. wpraszam sie na kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham wszelkie tarty! ta musi być pyszna i intensywna w smaku!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wyglada! W zamrazarce zostalo jeszcze troche szpinaku, juz wiem, co z nim zrobie. Tylko tunczyka zamienie na kurczaka, zeby Mezczyzna nie narzekal za bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pychota, jestem wielbicielką tart, a w dodatku muszę dopisac, że piękną masz tą foremkę

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie :) I pomyśleć, że wczoraj w sklepie minąłem świeży szpinak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha, pycha, pycha. Twoja tarta pięknie wygląda, a w składzie posiada wszystkie doceniane przeze mnie dobra.

    Ładnie to się tak pastwić nade mną, jak obiad dopiero za 2 godziny, a mi w brzuchu kiszki marsza grają?:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ z największą przyjemnością zrobiłabym takie danie:)
    Niestety mąż wczoraj spróbował surowego szpinaku i zawołam sałatkę na dzisiaj;) Normalnie cud się stał (mąż nie jest sałatkowy;) )
    Ale nastęnym razem będę miała na uwadze Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny jest szpinak w takich połączeniach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Za pyszne przepisy nominowałam Cię do Versatile Blogger Award:)
    http://pysznakuchnia.com.pl/testy-i-warsztaty/versatile-blogger-award/#comment-217
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniała tarta! właśnie w piecu siedzi u mnie taka z lososiem ...pachnie cąły dom!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio totalnie zakochałam się w tartach. Muszę spróbować w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń