środa, 4 kwietnia 2012

Mazurek - zajączek



Mazurek w kształcie zajączka przygotowany na szkolne, wielkanocne śniadanko. Prosty do wykonania, ale czasochłonny. O smaku musiałyby się wypowiedzieć pierwszaki :)


SKŁADNIKI:
500 g mąki pszennej
250 g margaryny do pieczenia
200 g cukru pudru
4 żółtka
1 łyżeczka aromatu waniliowego


Z podanych składników wyrobić elastyczne i jednolite ciasto. Owinąć w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na 2 godziny.
Po tym czasie rozwałkować na grubość 1-1,5 cm i wykroić wzór. Ja przygotowałam sobie wcześniej wzór z kartonu. Odrysowałam foremkę i na kserokopiarce zwiększałam rysunek do formatu A3. Wycięłam kształt z grubego kartonu:


Następnie z ciasta uformować cieńki wałeczek i zrobić kant wkoło, dobrze docisnąć.



Ciasto bardzo delikatnie przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia,(ja przenosiłam na wałku do ciasta).
Wsadzić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 25 minut, do zezłocenia ciasta.
Naszego mazurka zostawić na blaszce do całkowitego przestudzenia. Następnie dekorować.
Ja do dekoracji użyłam: lukru plastycznego, lukru zrobionego z cukru pudru,kolorowych ozdób i posypek.



1 komentarz:

  1. O, a właśnie robiłam listę wypieków, które będę przygotowywać w Święta i chyba dopiszę jeszcze tego zajączka :D

    OdpowiedzUsuń