czwartek, 19 kwietnia 2012

Tartaletki kawowo- czekoladowe z truskawkami



Połączenie serka mascarpone i nutelli jest dla mnie połączeniem idealnym. Kremowy, czekoladowy krem o lekko orzechowym smaku. Do tego kruche ciasto i truskawki...Poezja... Koniecznie spróbujcie. Takiego zestawienia po prostu trzeba spróbować...ale uwaga: uzależnia! ;)

SKŁADNIKI:
300 g mąki pszennej
150 g margaryny do pieczenia
100 g cukru pudru
2 żółtka
3 łyżki kwaśnej śmietany
250 g serka mascarpone
3 łyżki nutelli 1 łyżka mocnego espresso


Z podanych składników wyrobić elastyczne i jednolite ciasto. Owinąć w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na około godzinę.
Ciasto rozwałkować na placek o grubości ok. 0,5 cm i wyłożyć nim wysmarowane tłuszczem foremki.
Tartaletki wsadzić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20-25 minut. Wystudzić.
Serek mascarpone wymieszać dokładnie z nutellą, dodać wystudzoną kawę. Przygotowanym kremem napełniać tartaletki i udekorować truskawkami lub innymi owocami.
Kremu wystarcza na przygotowanie około 8 średnich tartaletek (w zależności od wymiaru foremek). Ciasta zostało mi jeszcze na kilkanaście ciasteczek :)

4 komentarze:

  1. Piękne! A to połączenie koniecznie wypróbuję, aż dziwne, że jeszcze takiego kremu nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypuszczam, że teraz każdy kto tu zagląda czuje zapach truskawek i liże monitor tak jak ja:) fantastyczne zdjęcia i baaaardzo smaczne rarytasy

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie wyglądają. Aż czuć zapach lata;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Truskawki! Ja kupiłam wczoraj i do północy robiłam ciasto:) Jak ja lubię takie babeczki... mmm. Mogłabym jeść je każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń