środa, 2 listopada 2011

Filety z dorsza z ryżem i cukinią.


Merluzzo con zucchine - przepis wynaleziony w Kuchni Włoskiej dr Oetkera, ale oczywiście zmodyfikoway przeze mnie do lżejszej wersji i zawartości lodówki. Bardzo przyjemne, lekkie danie. Polecam.

SKŁADNIKI:
2 cebule
1 cukinia
1/2 kalarepy
1 duża marchewka
200 g ryżu do risotto
500 ml bulionu warzywnego
500 g filetów z dorsza
1 łyżka mąki
oliwa
sól, pieprz

Cebulę, cukinię, marchew i kalarepę obrać i pokroić w drobną kostkę.
W garnku rozgrzać oliwę i poddusić cebulę. Dodać pokrojone warzywa oraz ryż i chwilę razem podsmażyć. Stopniowo dolewać bulion i dusić wszystko razem około 15 minut - warzywa i ryż powinny być al dente. Przyprawić pieprzem i ewentualnię dosolić.
Dorsza opłukać, osuszyć, posypać solą i pieprzem oraz obtoczyć w mące.
Dorsza usmażyć z obu stron około 1 minut.
Dorsza nałożyć na talerze razem z rissoto, można posypać świeżą lub suszoną kolendrą.

4 komentarze:

  1. Ile u Ciebie dań z rybami!!! A ja tak kooocham rybki! :) To danie chcę dzisiaj na obiad! Koniecznie! Aż się głodna zrobiłam! Oj będę tutaj częstym gościem :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zauroczyłaś mnie tym ryżem! :) Pyszności...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubie ryby: nie dosc, ze pyszne, to jeszcze zdrowe. A ten kolorowy ryz bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń