piątek, 4 listopada 2011

Torcik czekoladowy


Po upieczeniu ciasteczek została mi cała szklanka białek i szukałam czegoś "specjalnego", do czego mogłabym je wykorzystać. Z pomocą przyszła mi książka Moje Wypieki i doskonały przepis Dorotuś na lekki torcik orzechowo -czekoladowy z suszonymi owocami. Mascarpone z nutellą całowicie urzekło moje dziecko... Tort jest prosty, szybki, pięknie wygląda i naprawdę jest pyszny!Koniecznie spróbujcie! Przepis jest idealny więc cytuję za autorką.


SKŁADNIKI:
ciasto:
6 białek
3/4 szklanki drobnego cukru
1 szklanka zmielonych orzechów laskowych
50 g posiekanych drobno suszonych fig (dałam skórkę pomarańczową)
50 g suszonej żurawiny
50 g startej na tarce czekolady gorzkiej
50 g startej na tarce czekolady mlecznej
szczypta soli
krem:
250 g serka mascarpone
6 łyżek nutelli
2 łyżki Cointreau, lub innego likieru cytrusowego

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec ubijania wsypywać cukier, dalej ubijając. Wsypać zmielone orzechy, żurawinę, figi, startą czekoladę, delikatnie wymieszać. Tortownicę o średnicy 23 - 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, nałożyć do niej całą masę. Piec w temperaturze 170ºC przez 1 godzinę. Wystudzić.
Wszystkie składniki na krem wymieszać.
Na ostudzone ciasto wyłożyć krem. Z wierzchu można przyozdobić wiórkami czekolady.

20 komentarzy:

  1. takie czekoladowe cudo musi rozganiać wszystkie smutki. Bo buzia się śmieje na sam widok! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny! i przepis kopiuje bo bardzo mi sie podoba... u mnie tez byl wczoraj tort czekoladowy tyle, ze moze nieco prostszy, ale robilam go dla przyjaciol... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki piekny... Az slinka leci na sam widok :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mascarpone z nutella? Juz sama kombinacja tych dwoch slow przyprawia mnie o slinotok :) Torcik wyglada przecudnie! Jesli kiedys zostanie mi pare bialek, juz wiem, co z nich zrobie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaaaam.... aż mi ślinka pociekła na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjne połączenie smakowe.Wygląda bardzo apetycznie :-) Czekoladowo mi ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem zauroczona, taka czekoladowość działa na zmysły, no i to połaczenie nutelli i mascarpone...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak z najlepszej cukierni! :)Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zaszalałaś! ślinię się na sam jego widok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czekoladowe cudo! ale piękne! wow wielkie brawa dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziekuję wszystkim za miłe słowa.
    Torcik jest ( a raczej był...) przepyszny. Zniknął w kilka godzin...

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ niesamowity ten tort! ta masa na górze jest obłędna.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Torcik wygląda pysznie, a najwięcej uroku dodają mu te wiórki czekoladowe. Nie widziałam takich nigdy w sklepie. Sama je robiłaś? Zdradzisz jak? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesteś niemożliwa, za każdym razem jak wchodzę na Twojego bloga to znajduję coś ciekawego ;) Uwielbiam takie czekoladowe wypieki ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mirabelko - wiórki czekoladowe są kupne. Bardzo niedawno kupiłam je w Lidlu :)

    Dziękuje jeszcze raz Wam wszystkim za tak miłe słowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny! Do tego na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Stanowczo do wypróbowania! W Twoim wykonaniu ciasto wygląda bardzo apetycznie :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie cudo! ;) Juz czuję ten smak w ustach, mmm. Podzrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudo! ;-) w sam raz na jesienne i zimowe wieczory! koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń