niedziela, 18 września 2011

Suszone pomidory


W końcu spróbowałam i nie żałuję! Pomidorki wyszły naprawdę super! Pół dnia przy włączonym piekarniku, ale było warto :)


SKŁADNIKI na 4 słoiki:
2 kg pomidorów - najlepiej owalne LIMA
sól
świeże zioła: bazylia, rozmaryn
oliwa

Pomidory umyć, przekroić w poprzek i wydrążyć łyżeczką gniazda nasienne.
Blachę do pieczenia wyłożyć papierem i układać pomidory blisko siebie skórką do dołu. Lekko posolić i wsadzić do piekarnika nagrzanego do 90 stopni (używałam termoobiegu). Suszyć około 3,5 godziny. Trzeba sprawdzać czy pomidory nie są za suche, by nie zrobił się z nich wiór.


Ususzone pomidory układać w słoiczkach ze świeżą bazylią, oregano czy kto co lubi. Ja dodawałam też 1/3 łyżeczki gruboziarnitej soli.
Na koniec całość zalać oliwą (użyłam oliwy z oliwek).
Gotowe do spożycia natychmiast :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz