czwartek, 29 września 2011

Tarta z łososiem


Przepis na tą tartę znalazłam na genialnym blogu Addio Pomidory, lecz troszkę go zmodyfikowałam. Przymierzałam się do niego od dawna, aż w końcu znalazłam czas i zrobiłam. Tarta jest smaczna, ciekawe połączenie smaków (dodatek jabłka), zapewne poeksperymentuje jeszcze z tym przepisem;)SKŁADNIKI:
ciasto:
250 g mąki pszennej
1 jajko
100 g masła
100 ml mleka
10 g świeżych drożdży
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczka cukru

Na farsz:
400 g łososia
6 suszonych pomidorów
1 jabłko
1 marchewka
100 g groszku (uzyłam mrożonego)
1/4 szklanki białego wina
1 posiekany ząbek czosnku
sok z cytryny
1 łyżka oliwy
1 łyżeczka masła
100 ml śmietanki 30%
2 jajka
sól,pieprz

Masło rozpuścić i ostudzić. Z drożdży, odrobiny mleka i cukru przygotować zaczyn i odstawić do podwojenia objętości. Następnie dodać do mąki. Dodawać kolejne składniki: jajko, resztę mleka, sól i rozpuszczone masło. Wyrobić i odstawić na 30 minut do wyrośnięcia.
Na patelni rozpuszczamy oliwę i podduszamy czosnek.Dodajemy pokrojoną marchewkę, groszek i suszone pomidory. Wlewamy wino i podduszamy około 5 minut.
Dodajemy pokrojone w kostkę jabłko. Mieszamy i dusimy jeszcze 2 minuty. Doprawiamy.
Ciasto rozwałkowujemy do wielkości okrągłej formy o średnicy minimum 28 cm. na ciasto wykładamy warzywa, a na nich układamy łososia pokrojonego w kosteczkę. Skrapiamy sokiem z cytryny.
Śmietankę roztrzepujemy z jajkami. Wylewamy ją na wierzch tarty.
Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 30 minut.

1 komentarz: